Olaszország
Toszkána olyan hely, ahova egyszer mindenkinek el kell jutnia. A karcsú citrusfák, lágy lankák, a történelmi örökség, a középkori városkák, a reneszánsz épületek számos író, festő képzeletét ragadták meg. Felfedezhetjük a legszebb toszkán településeket, és az ikonikus nagyvárosok nevezetességeit.
Repülés Bolognába Budapestről. Idegenvezetőnk köszönti Önt. Transzfer a hotelbe. Szállás: középkategóriájú hotelben.
A mai napon első állomásunk Volterra. A városka gyökerei az etruszk időkbe nyúlnak vissza. Gazdag művészeti örökséggel büszkélkedhet, fekvése pedig nagyon festői a toszkán lankákon. A történelmi városközpont részei a középkori Piazza San Giovanni, a Santa Maria Assunta-katedrális, a San Giovani-keresztelőkápolna. A Palazzo dei Priori építését 1208-ban kezdték el, az azonos nevű téren magasodik, mely Toszkána egyik legmesésebb tere. Szabadidő, ebédelési lehetőség. Délután San Gimignano vár ránk, mely az egyik legszebb toszkán település. Az UNESCO Világörökség egyik gyöngyszeme olyan, mintha a középkorba utaznánk vissza Számos tornya miatt Középkori Manhattannek is nevezik. A sok torony közül 13 túlélte az évszázadok viharait, és ma is büszkén magasodnak. Visszatérés a hotelbe.
Siena, a három dombon fekvő város Olaszország legkáprázatosabb kincsei közé tartozik. Az ősi város ékkőként illeszkedik az azt körülvevő vidéki tájba. Az egész történelmi belvárost felvette az UNESCO a Világörökségi listájára. Számos pontja olyan, mint amilyen az 1300-as években lehetett – a középkori jelleg megőrzése teszi az egyik leggyönyörűbb olasz várossá. Európa egyik leginkább szemet gyönyörködtető középkori terén, a neves lovasversenyek helyszínén, a Piazza del Campón méltóságteljes gótikus épületek törnek a magasba, melyek a 12. és 15. század között épültek. Ide futnak össze a domboldalról lefutó utcák is. Itt találjuk a 14. századi Palazzo Pubblicót, azaz Városházát is, Siena jelképét. Harangtornya a Torre del Mangia. Helyszínen foglalható fakultatív: borkóstolás. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő vagy fakultatív program: Firenze (fakultatív programcsomag). Semmilyen toszkánai program nem lehet teljes Firenze meglátogatása nélkül. A világ egyik legszebb városát a reneszánsz bölcsőjének is nevezik. Az emberiség történelmének, az itáliai kultúrának egyik éke maga is egy művészeti csoda. Firenze olyan halhatatlan mesterek munkásságának nyomait őrzi, mint Leonardo, Giotto és Michelangelo. Felejthetetlenül szép történelmi óvárosát 1982-ben nyilvánította az UNESCO a Világörökség részévé. Főbb nevezetességei közé tartozik a 13. századi Dóm, azaz a Santa Maria del Fiore-katedrális, mely Olaszország egyik legnagyobb temploma. Érdemes bóklászni a hangulatos utcákon. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő vagy fakultatív helyszínen foglalható fakultatív program: Cinque Terre. A mai napon elhagyjuk Toszkánát, és felfedezzük a magyarul Öt Földnek nevezett mesés vidéket a Ligúr-tengerparton. Ezen a vidéken öt városka osztozik. Innen közel egy évtizede kitiltották az autókat, csak vasúttal vagy vízi úton közelíthetőek meg. A hegyoldalról a Földközi-tengerre lenéző színpompás házak övezte vidék sokak bakancslistáján szerepel. Visszatérés a hotelbe.
Töltse kedvére az időt szabadprogram keretében, vagy vegyen részt fakultatív programon: tartson velünk Elba szigetére (fakultatív programcsomag)! Ez Toszkána legnagyobb szigete, partvonala 147 km hosszan húzódik. Elba gazdag történelmi örökséggel rendelkezik: nem volt olyan földközi-tengeri civilizáció, mely ne hagyta volna itt nyomát az idők folyamán. Itt töltötte száműzetését Napóleon. Aranyló strandok, szikrázóan kék víztükör, hangulatos kis falvak, több évezrednyi történelem teszik egyedivé. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő keretében kedvére töltheti az időt pihenéssel, vagy fakultatív program: Pisa és Lucca (fakultatív programcsomag). Az egyik legősibb olasz város, Pisa legikonikusabb része a Piazza dei Miracoli, az a Csodák tere, ahol közel 200 éven át épült a ferde torony bűvöli el a látogatókat, akik lelkesen próbálnak olyan fényképekhez pózolni, mintha ők támasztanák meg a látszatra dőlni készülő nevezetességet. A város olyan építészeti kincsekkel büszkélkedhet, mint a Santa Maria della Spina templom, az egyetem, mely a Piazza dei Cavalieri fontos része, vagy a Palazzo Blu, mely kiállításoknak ad otthont. Szabadidő keretében ebédelési lehetőség. Második állomásunk Lucca. A bájos, tipikusan toszkán várost a Száz templom városának is becézik, számos vallási épülete miatt. Az impozáns városfalak által óvott Lucca egykor a nevét viselő köztársaság fővárosaként funkcionált. Visszatérés a hotelbe.
A mai napon Bologna városnézés vár ránk (a programra a repülőgép indulásától függően másik nap is sor kerülhet). A város életében fontos szerepet játszik a kultúra, a művészet, a kereskedelem. Világhírűek a majdnem 40 kilométer hosszú árkádjai, melyek a Világörökség részei. Építésük a 12. században kezdődött. Történelmi városközpontja az egyik legjobb állapotban megőrzött középkori városmagok közé tartozik. Egyetemét 1088-ban alapították. Éttermei, színházai, üzletei, tavernái, a város tudományos légköre, kulturális élete mindig is vonzották a tudósokat, művészeket a világ minden tájáról. Transzfer a repülőtérre. Érkezés Budapestre.
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.