Üzbegisztán
A titokzatos Üzbegisztán ezernyi élménnyel, színnel vár. Közép-Ázsiában, a Selyemút egykori útvonalán a letűnt idők, és karavánszerájok, emírek, kereskedők nyomában járunk. Ősi, többezer éves városok, az elképesztő építészet, a napfényben csillogó, kék mozaikkal gazdagon díszített kupolák, időtlen terek és mecsetek fogadnak minket.
Utazás Budapestről átszállással Üzbegisztánba, a tervezett menetrend szerint az esti órákban.
A tervek szerint a reggeli órákban érkezés Közép-Ázsiába, az egykori szovjet tagköztársaságba, Üzbegisztánba. A repülő a fővárosban, Taskentben száll le. Transzfer a hotelbe. A poggyászokat a lobbiban hagyjuk, reggeli. Ezt követően felfedezzük Taskentet. Közép-Ázsia legnagyobb városát a megkapó ellentétek dominálják: több ezer éves történelem, muzulmán örökség, szovjet múlt és a modern idők nyomai. Az óváros egyik legjelentősebb része a Khast-imam komplexum. Ebben a vallási központban őrzik a világ egyik legrégebbi Koránját. Felkeressük itt a Barak Khan medreszét, a Tilla sejk mecsetet, a 16. századi Abu Bakr Kaffal Shashi mauzóleumot, az Imám al-Bukhari Iszlám Intézetet. A Chorsu bazár a város hagyományos piactere. Felszállunk a metróra, hogy eljussunk az Alkalmazott Művészeti Múzeumhoz. Szinte az összes metrómegálló maga is egy látványosság. Elhaladunk a Navoi színház előtt, elérünk az Amir Tumir térre, ahol a program befejeződik. Bejelentkezés a hotelbe. Szállás: The Elements vagy Hotel Maxwell vagy hasonló.
Kijelentkezés a hotelből. A reggeli órákban Taskentből Bukharába utazunk, vonattal (kb. 4 óra). Bejelentkezés a szállodába. Részt veszünk egy teaszertartáson egy teaházban, ahol megízlelhetünk olyan típusokat, mint a gyömbér, sáfrány, vagy zöld tea. Mellé keleti édességet, szárított gyümölcsöt kapunk. Szállás: Sahid Zarafshon Hotel vagy hasonló.
A mai napon Bukhara vár ránk, az ősi város, melynek múltja 5 évezredre tekint vissza, a Selyemút egykori legendás állomása. A homokszínű, kék kupolás, titokzatos mecsetek letűnt idők krónikásai. A Samanid Mauzóleum 892 és 907 között épült. A Chashma Ayub Mauzóleum jellegzetes, kúp alakú tetővel rendelkezik. A Bárka-erődöt az 5. században alapították, és az uralkodó elitet védte. Az 1712-ben létrehozott Bolo Khauz mecsetet az emír építtette, nyilvános imahelyként. A város szimbólumának számító, keleti mesék világát felidéző Poi Kalon komplexum több részből áll: Miri-Arab medresze, Kalon mecset, az ikonikus, 46 méteres Kalon minarettel. A város híres kupola formájú bazár-épületeiről, melynek gyökerei a 16. századig nyúlnak vissza. Ezek közé tartozik a Tagi Zargaron, a Tagi Telpak Furushon, és a Tagi Saraffon. A Lyabi komplexumnál medresze és egy tó is található. A Fayzulla Khodjaev Ház egy tradicionális, 19. századi kereskedőházat jelenít meg. A Choir Minor mecset indiai stílusban épült. Este folklórműsort és vacsorát élvezhetünk.
Szabadidő vagy fakultatív: Bukhara újabb vonásait ismerhetjük meg az elbűvölő Bukhara program során. A vibráló zsidó negyed az első állomásunk, ahol meglátogatjuk a zsinagógát. Majd a Nakshbandy-komplexum tárja elénk a város újabb arcát. A muszlimok számára ez az egyik legjelentősebb helyszín az országban. Felfedezhetjük a mauzóleumot, és a mecsetet (belépő külön fizetendő). Itt megismerkedhetünk Nakshbandi életével, és tanításaival, aki a szufi rend alapítója volt. Megkapó látványt nyújtanak az erre a szent helyre érkező zarándokok, akik tiszteletüket leróni érkeznek ide. Délután utazás vonattal Bukharából Szamarkandba (kb. két óra). Szállás: Wellness Park vagy hasonló.
A mai napon Szamarkand vár ránk. A Selyemút másik ikonikus városa fontos kereskedelmi központot jelentett a világ minden tájáról áthaladó karavánok számára. Az azúrkék mozaikokkal ékesített, csillogó kupolás épületek felejthetetlen látványt nyújtanak. A Gur Emir Mauzóleumban nyugszik Timur Lenk, a hódító mongol fejedelem. A lélegzetelállító Registan tér a város egyik legszebb része, ahol három medresze is fellelhető. A 14. századi, fenséges Bibi Khanum mecset a maga korában az akkori iszlám világ legnagyobb mecsetének számított. Élvezhetjük a Siyab bazár vibráló energiáját, ahol a helyiek és turisták egyaránt keresgélnek a tradícionális termékek és helyi finomságok között. A Shahi Zinda nekropolisz szolgált Timur családja, illetve bizalmasainak temetkezési helyéül a 11. és 15. század között. Igazi élményt nyújt majd egy hagyományos vacsora, melyre egy üzbég család lát minket vendégül. A tipikus üzbég étel, a plov, azaz rizses hús elkészítését is megismerhetjük. Visszatérés a hotelbe.
Töltse kedvére az időt, vagy vegyen részt fakultatív programokon! Délelőtt borkóstoláson veszünk részt a neves Bagizagan borászatban. Sok érdekességet megtudhatunk a helyi borkészítésről, szüretről, a történeti háttérről, és megízlelhetjük az üzbég borokat, és konyakot. Az esti Szamarkand programon a város leggyönyörűbb terén, a Registanon csodálhatjuk meg a fényshow-t, zenei aláfestéssel. Az esti órákban a hajózás is kihagyhatatlan élményt ígér a Silk Road (Selyemút) komplexum körül, elénk tárul a zenélő szökőkút, a hotelek, a kongresszusi központ. Visszatérés a hotelbe.
Reggel utazás vonattal Szamarkandból Taskentbe (kb. 4 óra). Transzfer a hotelbe. A nap további részében pihenjen, vagy tartson velünk fakultatív programra! Taskentről egy órányi utazás után jutunk el az Ugam-Chatkal Nemzeti Parkba. A vadregényes területen több mint 1000 fajta növény fedezhető fel, és ez hegyi kecskék, nyulak, farkasok, barnamedvék otthona is. Szállás: The Elements Hotel vagy Maxwell Hotel vagy hasonló.
A repülő indulásának függvényében transzfer a repülőtérre (a tervek szerint reggeli vagy délelőtti gépindulással), hazautazás átszállással. Érkezés Budapestre.
2025. 03. 21. | LO 536 | Budapest (BUD) | Varsó (WAW) | 12:55 - 14:10 | LOT | |
(Figyelem! Ennél a csoportnál +1 éjszakát töltenek a hotelben, a 2. napon hajnali 01.30 körül érnek Üzbegisztánba a tervezett menetrend szerint.) | ||||||
2025. 03. 21. | LO 189 | Varsó (WAW) | Tashkent (TAS) | 15:25 - 01:30 | LOT | |
2025. 03. 29. | LO 190 | Tashkent (TAS) | Varsó (WAW) | 03:25 - 06:10 | LOT | |
2025. 03. 29. | LO 533 | Varsó (WAW) | Budapest (BUD) | 07:45 - 09:05 | LOT | |
2025. 03. 30. | elválasztó | - | ||||
2025. 03. 31. | elválasztó | - | ||||
2025. 04. 03. | LO 532 | Budapest (BUD) | Varsó (WAW) | 20:25 - 21:40 | LOT | |
2025. 04. 03. | LO 189 | Varsó (WAW) | Tashkent (TAS) | 23:00 - 07:55 | LOT | |
2025. 04. 11. | LO 190 | Tashkent (TAS) | Varsó (WAW) | 10:00 - 13:35 | LOT | |
2025. 04. 11. | LO 537 | Varsó (WAW) | Budapest (BUD) | 15:30 - 16:50 | LOT | |
2025. 04. 12. | elválasztó | - | ||||
2025. 04. 13. | elválasztó | - | ||||
2025. 05. 10. | TK1038 | Budapest (BUD) | Isztambul (IST) | 20:30 - 23:40 | Turkish Airlines | |
2025. 05. 11. | TK 368 | Isztambul (IST) | Tashkent (TAS) | 01:10 - 07:40 | Turkish Airlines | |
2025. 05. 18. | TK 365 | Tashkent (TAS) | Isztambul (IST) | 06:10 - 09:35 | Turkish Airlines | |
2025. 05. 18. | TK1033 | Isztambul (IST) | Budapest (BUD) | 12:05 - 13:05 | Turkish Airlines |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.