Marokkó
A négy királyi város időtlen szépsége, az Atlasz-hegység fenségessége, az Atlanti-óceán végtelen hullámai, az egzotikus bazárok kígyóbűvölőkkel, akrobatákkal, titokzatos mecsetek, narancsfák illatával körbeölelt kertek - az Afrika északnyugati csücskében található arab ország, mely mediterrán hatásokat őriz, az egyik legizgalmasabb, legelbűvölőbb úti cél.
Repülés Budapestről Marokkóba átszállással. Érkezés Marrakeshbe. Transzfer a hotelbe. Szállás: Marrakesh környékén (Meriem Hotel vagy hasonló).
A reggelit követően Beni Mellal felé indulunk, Kalat Sraghna-n keresztül, miközben a Közép-Atlasz-hegység festői vonulatainak, lankáinak képe kísér minket. Gyönyörű cédruserdők zöldjébe káprázik bele a szemünk. A késő délutáni órákban fogunk megérkezni Fezbe. Szállás: Fez környékén (Tghat Hotel Fes vagy hasonló).
A reggeli után Fez, a királyság spirituális központja képezi programunk újabb állomását. Fez el Bali, az óváros szintén az UNESCO-Világörökség része. A legfontosabb nevezetességek közé tartozik a teológiai iskola, az Attarine medresze, a Karaouine mecset, mely a világ egyik legrégebben alapított egyeteme is (kívülről tekintjük meg), a Nejjarine-szökőkút, a bőrcserzők negyede, és a hangulatos bazárok. A Fez el Jadid városrészben a Királyi Palota (kívülről), és a zsidó negyed által tovább színesedik Fezről kialakított képünk. A következő állomásunk Meknes (UNESCO-Világörökség). Útba ejtünk egy szőnyegszövő-műhelyt is, ahol csodálattal adózhatunk a marokkói nők tehetségének. Meknest Moulay Ismail szultán tette virágoztatta fel. A híres El Hedim tér, a Bab Khemis, a 17. századból származó kapu, a világhíres Bab Mansour kapu mind-mind hozzájárulnak a királyi város különleges hangulatához. Szállás: Fez környékén (Tghat Hotel Fes vagy hasonló).
A reggeli elfogyasztása után Voulubilis római időkből származó romvárosa mesél majd nekünk letűnt időkről, mely az UNESCO-Világörökség kincseit gazdagítja. Majd Rabat felé tartunk, mely a királyság mediterrán éghajlatú fővárosa. A négy királyi város egyikét pálmafák övezte sugárútjaival, az Atlanti-óceán szikrázó kékségével, arab mesék világát idéző időtlen épületeivel bizonyosan a szívünkbe zárjuk majd. A városnézés során a Mechouar (királyi palota környéke, bástyák), Oudaya Kasbah, mely egy erőd narancsfáktól és hibiszkuszvirágoktól illatozó kerttel, V. Mohamed mauzóleuma, a Hasszán-torony mind Rabat titkait tárja fel előttünk. Utazás Casablancába. Szállás: Casablanca környékén (Odyssée Hotel Casablanca vagy hasonló.)
A reggeli után a romantikus lelkűek és a klasszikus filmek rajongóinak álma válik valóra, ugyanis a mai napon Casablancát, az 1942-ben készült, azonos című romantikus dráma helyszínét ismerhetjük meg. Az Atlanti-óceán partjának metropolisza ma Marokkó pénzügyi és gazdasági központja, az UNESCO-Világörökség része. II. Hasszán mecset Marokkó legnagyobb ilyen jellegű építménye (kívülről tekintjük meg). A tengerparti sétány, illetve a bíróság épülete felé indulunk. A Mohammed V. téren az art deco és az arab-mór építészet mesés keveréke bűvöli el az utazót. Utazás Marrakeshbe. Szállás: Marrakesh környékén (Meriem Hotel vagy hasonló).
A reggeli után Marrakesh csodáival ismerkedünk (UNESCO-Világörökség). Az Atlasz-hegység ölelésében megbújó Vörös Várost a Dél Gyöngyének is becézik. Felkeressük a Koutoubia mecsetet, mely Marrakesh egyik legszebb épülete, a Bahia palotát, a 12. században létrehozott Menara-kerteket, ahol az olajfa ligeteknek pompás hátteret a tiszta időben jól kivehető Atlasz-hegység biztosít. Meglátogatunk egy ékszer-és egy bőrmanufaktúrát. Ezen a két terület alkotásai Marokkó tradicionális, nagyra becsült, és óriási népszerűségnek örvendő kézműves termékei közé tartoznak, melyre a helyiek méltán nagyon büszkék. Egy divatbemutatón való részvételt követően vásárolhatunk is a szebbnél-szebb ékszerekből és bőrárukból. Délután a keleti tündérmesék világa elevenedik meg előttünk az óvárosi Djemaa el Fna főtéren, a város egyik legvarázslatosabb helyén, mely egyúttal Marrakesh jelképének számít. A 11. században alapították, így letűnt évszázadok történeteit őrzi. Ez Marokkó, és egyben Afrika legnagyobb piaca. Elkápráztat majd minket kígyóbűvölőivel, akrobatáival, ételárusaival, zenészeivel, majomidomárjaival, kávézóival. Visszatérés a szállodába.
Reggeli után szabadidő. Visszatérés a szállodába.
Reggeli, kijelentkezés a hotelből várhatóan a déli órákban. Az Atlasz-hegység felé indulunk, Ourika-völgy kirándulás vár ránk. Festői hegyi falukon haladunk keresztül. A környék híres a gyönyörű patakokról, élénk színvilágról, vadregényes sziklákról, középkori mezőgazdasági tradíciókról. A sétát követően ebédelünk (vacsoracsomag része). A busz a tervezett menetrend szerint az esti órákban viszi ki a csoportot a repülőtérre. Hazautazás átszállással.
A tervezett menetrend szerint a reggeli/kora délutáni órákban érkezés Budapestre.
2025. 04. 03. | TK1034 | Budapest (BUD) | Isztambul (IST) | 14:00 - 17:10 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 03. | TK 621 | Isztambul (IST) | Marrakesh (RAK) | 18:20 - 21:45 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 10. | TK 622 | Marrakesh (RAK) | Isztambul (IST) | 22:45 - 05:45 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 11. | TK1035 | Isztambul (IST) | Budapest (BUD) | 07:05 - 08:05 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 10. | elválasztó | - | ||||
2025. 04. 10. | elválasztó | - | ||||
2025. 04. 22. | TK1034 | Budapest (BUD) | Isztambul (IST) | 14:00 - 17:10 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 22. | TK 621 | Isztambul (IST) | Marrakesh (RAK) | 18:20 - 21:45 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 29. | TK 622 | Marrakesh (RAK) | Isztambul (IST) | 22:45 - 05:45 | Turkish Airlines | |
2025. 04. 30. | TK1035 | Isztambul (IST) | Budapest (BUD) | 07:05 - 08:05 | Turkish Airlines |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.