Olaszország
Puglia régiót, Itália egyik legmegkapóbb, legbájosabb részét fedezzük fel felejthetetlen csillagtúránkon: a csizma déli csücske felé indulunk. Karakteres városkák, gazdag kulturális örökség, igazi olasz életérzés, és a gasztronómia kincsei várnak felfedezésre.
Utazás Olaszországba, Bari repülőterére. Bari Puglia régió központja és egyben legnagyobb városa. Szállás: középkategóriájú hotelben.
Töltse kedvére az időt, vagy fakultív programcsomag: Puglia egyik legfestőibb úti célja, Ostuni vár ránk, melyet Fehér Városnak is becéznek. Eredete egészen a kőkorszakig nyúlik vissza. A dombról letekintő fehér házak, kis utcácskák, a katedrális, a tengerre mesés kilátást nyújtó panorámaterasz elbűvölik a látogatókat. Ezt követően burrata-kóstolás vár ránk egy gazdaságban. Tanúi lehetünk annak, hogyan készül mozzarellából és tejszínből készült pugliai sajt, és meg is kóstolhatjuk ezt a helyi jellegzetességet. Majd a felejthetetlenül szép kisvárost, Polignano a Mare-t fedezhetjük fel, mely meredek sziklákra épült. Az Adria gyöngyszemeként is ismert romantikus, elbűvölő városka hírnevét a kristálytisztán kéklő tengernek, a mintegy 20 km hosszú tengerpartjának, a sziklák között megbújó strandoknak, a kövekbe vájt barlangoknak köszönheti. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő, vagy tartson velünk a FAKULTATÍV programcsomag részeként: Locorotondo Olaszország 100 legszebb településének egyike, mely 5 "o" betűvel a nevében bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe is. Ovális alakú történelmi városközpontja, meseszép erkélyei teszik igazán varázslatossá. Hírnevét az itteni bor is öregbíti. Borkóstoláson veszünk részt, ahol 3 fajtát is megízlelhetünk. Utána Alberobello bűvöl el minket. A városka olyan benyomást kelt, mintha egy mesekönyv oldalaira csöppentünk volna. Bűverejét a trullók adják, melyek pici, fehér házak, jellegzetes kúp alakú tetővel. Megtekintjük kívülről a San Antonio templomot. Visszatérés hotelbe.
Töltse kedvére az időt, vagy helyszínen foglalható fakultatív programként Altamura történelmi városa felé indulunk, mely Puglia régió szívében, Olaszország délkeleti részén található. Legfontosabb nevezetességei közé tartozik a katedrális és az Archeológiai Múzeum. Meglátogatjuk a Kenyérmúzeumot, mely a híres altamurai termék múltjába enged bepillantást (a látogatás kb. fél óra). A kis múzeum a város legrégebbi kemencéjénél került kialakításra. Itt megismerkedhetünk Vito Forte történetével, a pékével, aki elérte, hogy 25 országgal ismertesse meg kenyérsütésének művészetét. Kenyérkóstolás teszi teljessé az élményt. A következő állomásunk Matera. Basilicata régióban, a világ egyik legrégebben lakott településeként tartanak számon. Az egyedi szépségű hely számos történelmi film helyszíneként szolgált. Forgatott itt Pier Paolo Pasoloni, a Taviani testvérek, Luchino Visconti és Mel Gibson is. Utóbbinak Passió című filmje ismertette meg a világgal Matera elképesztő világát. Visszatérés a hotelbe.
A mai napon Lecce-t, Puglia barokk fővárosát csodálhatjuk meg. A legenda szerint Lecce a trójai háború óta ismert. Később több, mint 500 éven át a Bizánci Birodalom része volt. A normannok a 11. században hódították meg, majd később a nápolyi királysághoz csatolták. Napjainkban barokk óvárosa vonzza a látogatókat. A ’Dél Firenzéjének’ is becézik. A történelmi központ kincse a Piazza del Duomo, azaz Dóm tér, ahol az 1140-1230 között épült katedrális, és a kifinomult barokk mestermű, a Santa Croce-bazilika magasodik. Megpillanthatjuk közé az amfiteátrumot, a Palazzo dei Celestinit, és a Santa Chiara-templomot. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő, vagy helyszínen foglalható fakultatív: Castellana-barlangok. (Figyelem: a nevezetesség felkeresése kizárólag megfelelő ruházatban lehetséges: sportos cipő viselése szükséges – csúszós a padló, nem megfelelő ruhában, szandálban, magassarkúban nem engednek be!) Puglia egyik leglenyűgözőbb természeti kincse ígér örök emléket: a Grotte di Castellana, a hatalmas földalatti karsztbarlang-rendszer, mely mintegy 1,5 kilométerre fekszik Castellana Grotte városától. Ez a természeti csoda a világ minden tájáról vonzza a látogatókat. Kb. 3 kilométer hosszú távot teszünk meg, miközben elénk tárulnak a mindenféle formájú és színű cseppkövek, mély szakadékok, barlangok, üregek. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő, vagy fakultatív program (fakultatív programcsomag): Martina Franca elegáns, kifinomult városának alapítása a 10. századra tehető. 1975. óta ad otthont az évenként megrendezett nyári fesztiválnak. Óvárosa a barokk építészet egyik szép példája, szűk sikátorokkal, fehér utcácskákkal, impozáns palotákkal, templomokkal. A Piazza Roma az óváros legnagyobb nyílt tere, egy háromszög alakú zöldellő kerttel, onnan egyedi kilátás nyílik a Bernini tervezte, 17.századi kastélyra. Érintjük a program során a Palazzo Ducale-t, a késő barokk korszak egyik gyöngyszemét, és a Szt. Márton-templomot. Újabb kulináris élvezetet a capocollo, azaz a tradicionális olasz felvágott megízlelése jelenti, egy pohár bor kíséretében. Szabadidő, lehetőség egy bevásárlóközpont felkeresésére. Visszatérés a hotelbe.
Reggeli. Barit az idő és az itt élők formálták az olasz Dél egyik jellegzetes képviselőjévé. A séta a Piazza Ferrarese-től indul, mely a régi és új városrész között helyezkedik el. Az óváros hangulata egyedi. Bari sármját a házak előtti gyümölcsös és zöldséges standok, nem egyszer a tésztát az utcán készítő háziasszonyok adják. A San Nicola (Szent Miklós) bazilika romantikus stílusban épült 1087-1197 között. A Petruzzelli színház a 4. legnagyobb ilyen jellegű épület az országban. A Piazza Mercantile vonzerejét Lino Patruno író egy modelléhez hasonlította, aki sosem veszi fel ugyanazt a pózt, és nem fedi fel szépségének titkait. A téren már a középkorban is folyt kereskedés. Transzfer a reptérre a repülőgép indulási idejének függvényében. Hazautazás Budapestre.
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.