Madeira
Madeira, a Portugáliához tartozó autonóm terület az Atlanti-óceánban az örök tavasz ígéretét hordozza. Az ámulatba ejtő hegycsúcsok, meseszép tengerpartok, virágoskertek, bájos városkák láttán szívünkbe zárjuk a mindössze 750 négyzetkilométer területű szigetet.
Repülés Budapestről Madeirára. Transzfer a hotelbe. Szállás: Funchal környéke – Hotel Dorisol: Buganvilia vagy Estrelicia vagy Mimosa
Funchal Madeira legnagyobb városa, és egyben a fővárosa a Madeira Autonóm Régiónak. Az Atlanti-óceán szegélyezi. Sétánk során elhaladunk a Baltazar Dias színház mellett, melynek eredete a 19. századra nyúlik vissza. Ezt követően a Sé katedrálist csodálhatjuk meg, mely a mánuel stílus egyik jellegzetes épülete. A Municipal téren áll a barokk Városháza. A korábbi grófi palota a 18. századból származik. Elhaladunk a Rua Fernao de Orelas utcán, ahol cipőboltok, kávézók sorakoznak. Majd a helyi piac, a Mercado dos Lavradores ezernyi színe és illata bűvöl el minket. A piac földszintjén helyi zöldségektől és gyümölcsöktől roskadoznak a kosarak. Az 1940-ben megnyitott piacon halak is kaphatóak. Öt különböző trópusi gyümölcsöt kóstolunk meg. Ezután töltse kedvére az időt, vagy vegyen részt fakultatív programunkon (FAKULTATÍV programcsomag): fedezze fel velünk a virágok világát Funchalban! Elsőként a Botanikus Kertbe térünk be Funchal felett. Itt őshonos és importált növényfajták is megtalálhatóak. Következő megállónk a Quinta Vigia, az elnöki rezidencia. Kápolna is található itt, illetve a kert végében, egy teraszról lehet élvezni a funchali kikötőre nyíló mesés kilátást. Sissi, az osztrák császárné és magyar királyné is itt lábadozott tüdőbetegsége idején. A következő kert, amit felkeresünk, a Parque Santa Catarina. Itt színpompás virágok, egzotikus fafajták fogadnak minket. Itt lelhető fel Kolumbusz Kristóf szobra is. Visszatérés a hotelbe.
A napunknak látványos kezdést biztosít a sziget egyik legmagasabb pontja, a Pico do Arieiro, mely 1818 méter magas. Innen álomszép kilátás nyílik a környező, zöldellő lankákra, és a sejtelmes felhőkre. Tiszta időben akár a Paul de Serra fennsíkon lévő szélturbinákat is megpillanthatjuk. Majd a Ribeiro Frio völgyben a laurissilva, azaz babérerdő vár ránk. Megállunk egy kis levada túrára. A levada egy tipikus madeirai turistaútvonal, mely a növények ellátását biztosító vízicsatornák köré épült. Körülbelül 25 perces ballagás után érjük el a Balcões kilátópontot. A buszunkhoz visszafelé egy újabb, kb. 20 perces gyaloglás vezet. Majd Santana varázsol el minket jellegzetes, háromszöget formázó kis faházaival. Majd elhaladunk Porto da Cruz, illetve a sziget jelképének számító Sasszikla, azaz Penha d'Águia mellett. Kihagyhatatlan élményt ígér a rumfőzde Engenhos do Norte-nál. A nap méltó zárását jelenti Ponta de São Lourenço, Madeira legkeletibb pontja, ahonnan elénk tárul az északi és a déli part is. Visszatérés a hotelbe.
Szabadidő vagy fakultatív program (FAKULTATÍV programcsomag): Bortúra és Cabo Girão. Madeira híres bortermeléséről, bortermelő vidékként már évszázadok óta jegyzik. Első állomásunk Estreito de Cámara de Lobos, ahol a Vinhos Barbeito pincészet titkait fedezhetjük fel. A látogatás végén kétféle maderai bort ízlelhetünk meg. Az 580 méter magas Cabo Girão sziklafalról ámulatba ejtő a panoráma. Az üvegből készült padlózattal rendelkező kilátóterasz csodálatos élményt garantál. Funchal legrégebbi borászata a Blandy's Wine Lodge, ahol kétféle borral csillapítjuk szomjunkat. Helyszínen foglalható fakultatív: dzsiptúra. A program során megismerhetjük Cámara de Lobos halászfalucskáját, Estreito de Cámara de Lobos szőlős lankáit, Jardim da Serra települést, és néhány gyönyörű kilátópontot, ahonnan fantasztikus kilátás vetül a környező hegyekre, vagy az Apácák Völgyére. Visszatérés a hotelbe.
Az első kilátó a mai napon a Pico dos Barcelos (350 méter). Innen álomszép látvány tárul elénk: Funchal, az öböl. Az Eira do Serrado (1094 méter) csodálatos kilátást biztosít a környező ormokra, és az Apácák Völgyére (Curral das Freiras), mely 600 méterrel fekszik a kilátó alatt. Megkóstolhatjuk a Ginja-t, mely a helyi cseresznyelikőr. Monte szépségeit ismerhetjük meg, mely Funchal elővárosa. Rövid sétát teszünk egy festői kertben, majd a Miasszonyunk templomát csodálhatjuk meg. Itt temették el IV. Károlyt, az utolsó magyar királyt. Fakultatív (FAKULTATÍV programcsomag) kipróbálhatjuk az itteni jellegzetes közlekedési eszközt, a tobogánt, a kosárszánt, melyet helyi segítők tolnak (vasárnap nem üzemel). Visszatérés a hotelbe.
Töltse kedvére az időt, vagy vegyen részt fakultatív programunkon (FAKULTATÍV programcsomag): Nyugat-Madeira. Először a festői halászvároskát, Câmara de Lobost ismerhetjük meg, mely Winston Churchill festményeit ihlette. Ribeira Bravaban, a mintegy tizenháromezer főnyi lakosságú településen meglátogatjuk a helyi piacot, és a Szent Benedek-templomot. Lehetőségünk nyílik megkóstolni a híres poncha italt (rum, méz, és citromlé hozzáadásával készül). Az északi part impozáns partvidékét Hawaii-hoz is hasonlítják. Itt utazunk, míg el nem érjük Porto Monizt. A városka jellegzetes természeti kincsei a lávamedencék. A Paul da Serra – fennsík felé tartunk, 1500 méteres magasságban. Napunkra a koronát Ponta do Sol teszi fel, az elbűvölő tengerparti falu. Visszatérés a hotelbe.
Helyszínen foglalható fakultatív: a mesés Porto Santo. Tartson velünk a csodaszép szigetre, Porto Santora! Ide komppal jutunk át (kb. 2,5 óra). Az ’arany szigetnek” is becézett Porto Santo az Atlanti-óceán közepén helyezkedik el, Madeira-tól kb. 42 km-re. Porto Santo lakossága kb. 5500 fő. Egyedülálló, aranyló homokos tengerparttal büszkélkedhet. A tengervíz egész évben kb.18-22 fokos. Visszatérés Porto Santoból. Este: hangulatos Madeira-est (a vacsoracsomag része). Visszatérés a hotelbe.
Transzfer a repülőtérre a repülőgép indulásának függvényében, várhatóan késő délután/este. Tervezett hazaérkezés Budapestre a következő napon, hajnali 1 körül.
2025. 03. 04. | W6 2397 | Budapest (BUD) | Madeira (FNC) | 14:15 - 18:20 | Wizz Air | |
2025. 03. 11. | W6 2398 | Madeira (FNC) | Budapest (BUD) | 19:20 - 01:10 | Wizz Air | |
2025. 03. 12. | elválasztó | - | ||||
2025. 03. 13. | elválasztó | - | ||||
2025. 03. 15. | W6 2397 | Budapest (BUD) | Madeira (FNC) | 14:15 - 18:20 | Wizz Air | |
2025. 03. 22. | W6 2398 | Madeira (FNC) | Budapest (BUD) | 19:20 - 01:10 | Wizz Air |
Adatkezelési tájékoztató
I. Az adatkezelő személye és elérhetőségei
PremioTravel Holidays Kft. (székhelye: 1063 Budapest Szinyei Merse Pál u. 10.,, telefonszám: 99/310-940, cégjegyzékszám: 01-09-180774, adószáma: 24758415-2-42, utazásszervezői és -közvetítői nyilvántartásba vételi szám: U-001503, e-mail: [email protected], weboldalak: www.premiotravel.hu) a továbbiakban mint Premio Travel az ügyfelek – a Premio Travel utazói – a személyes adatait kezeli.
Az adatkezelési szabályzatban használt meghatározások, fogalmak ezen szabályzatra kötelezően alkalmazandó definícióit a 2016/679/EU rendelet tartalmazza.
A hivatkozott rendelet a https://naih.hu/files/CELEX_32016R0679_HU_TXT.pdf
weboldalon olvasható.
Az adatkezelési szabályzatban adatkezeléssel kapcsolatban használt néhány kifejezés és fogalom rendelet szerinti magyarázata:
adatkezelő: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely a személyes adatok kezelésének céljait és eszközeit önállóan vagy másokkal együtt meghatározza; ha az adatkezelés céljait és eszközeit az uniós vagy a tagállami jog határozza meg, az adatkezelőt vagy az adatkezelő kijelölésére vonatkozó különös szempontokat az uniós vagy a tagállami jog is meghatározhatja;
adatkezelés: a személyes adatokon vagy adatállományokon automatizált vagy nem automatizált módon végzett bármely művelet vagy műveletek összessége, így a gyűjtés, rögzítés, rendszerezés, tagolás, tárolás, átalakítás vagy megváltoztatás, lekérdezés, betekintés, felhasználás, közlés továbbítás, terjesztés vagy egyéb módon történő hozzáférhetővé tétel útján, összehangolás vagy összekapcsolás, korlátozás, törlés, illetve megsemmisítés;
adatfeldolgozó: az a természetes vagy jogi személy, közhatalmi szerv, ügynökség vagy bármely egyéb szerv, amely az adatkezelő nevében személyes adatokat kezel;
GDPR: a 2016/679/EU rendelet a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről;
felügyeleti hatóság vagy NAIH: Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.
személyes adat: azonosított vagy azonosítható természetes személyre („érintett”) vonatkozó bármely információ; azonosítható az a természetes személy, aki közvetlen vagy közvetett módon, különösen valamely azonosító, például név, szám, helymeghatározó adat, online azonosító vagy a természetes személy testi, fiziológiai, genetikai, szellemi, gazdasági, kulturális vagy szociális azonosságára vonatkozó egy vagy több tényező alapján azonosítható;
személyes adatok különleges kategóriái: faji vagy etnikai származásra, politikai véleményre, vallási vagy világnézeti meggyőződésre vagy szakszervezeti tagságra utaló személyes adatok, valamint a természetes személyek egyedi azonosítását célzó genetikai és biometrikus adatok, az egészségügyi adatok és a természetes személyek szexuális életére vagy szexuális irányultságára vonatkozó személyes adatok;
ügyfél: a Premio Travel termékei és szolgáltatásai iránt személyesen, a honlapon, telefonon vagy bármely más módon érdeklődők, illetve a Premio Travellel utazási szerződést kötők (utazók).
Az adatkezelés elvei
A PremioTravel minden tőle telhető intézkedést megtesz annak érdekében, hogy az ügyfelek személyes adatait mindenkor
II. A Premio Travel az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől
A Premio Travel a szolgáltatásával kapcsolatos megkeresés, érdeklődés, hírlevélre való feliratkozás, utazási szerződés, egyedi ajánlatkéréssel kapcsolatban az alábbi személyes adatokat gyűjti az ügyfelektől:
1.) érdeklődés:
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
2.) Hírlevélre való feliratkozás
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (ha alkalmazandó); |
A hírlevél / egyéb eDM eszköz tárgyának pontosításához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az 1.) és 2.) esetekben az adatkezelés jogalapja az érdeklődő, illetve a hírlevélre feliratkozó hozzájárulása. Az adatkezelés az érdeklődő, a hírlevélre feliratkozó által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
3.) utazási szerződés kötés
(a) név; |
Az ügyfél (utazó) beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél (utazó) későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
(d) útlevélszám |
A repülőjegy foglaláshoz. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított elévülési idő, amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
4.) egyedi ajánlatkérés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) érdeklődés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás); |
Az ügyfél érdeklődésének pontosításához, annak megfelelő, személyre szabott megválaszolásához szükséges adatok, az ügyfél saját közlése alapján. |
Az adatkezelés jogalapja az ajánlatkérő hozzájárulása. Az adatkezelés az ajánlatkérő által megjelölt tartamig, vagy a hozzájárulás visszavonásáig tart.
Utazási szolgáltatásra vonatkozó szerződés
(a) név; |
Az ügyfél beazonosításához elengedhetetlenül szükséges adat |
(b) e-mail cím (telefonszám); |
Az ügyfél későbbi eléréséhez elengedhetetlenül szükséges adatok |
(c) a szerződés tárgya (pl: időszak, úti cél, szállás besorolás, gyerekek száma és születési ideje, étkezési igények, releváns egészségügyi adatok); |
A szerződés tárgyának meghatározása. |
Az adatkezelés jogalapja a szerződés teljesítése, illetve az annak kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosítása, az utazási szolgáltatás minőségfejlesztése és a személyre szabott ügyfélkiszolgálás célzottab megvalósítása. Az adatkezelés időtartama a Ptk. szerint megállapított általános (jelenleg 5 év), illetve a Számviteli törvényben meghatározott elévülési idő (jelenleg 8 év), amelynek kezdete az utazási szerződés teljesítésének napja.
Személyes adatok továbbítása az EGT területén belül
A Premio Travel az az ügyfelei személyes adatait az alábbi EGT belüli harmadik személyekkel jogosult megosztani:
(a) a Premio Travel cégcsoportján belül, beleértve a Premio Travel anya- és leányvállalatait;
(b) a Premio Travel vagy az ügyfelek részére szolgáltatásokat végző szervezetekkel (pl: biztosítást nyújtó társasággal, IT szolgáltatóval, marketing kampányt folytató vállalkozással);
(c) az utazási szerződés teljesítésében résztvevő közreműködőkkel (hotel, repülőtársaság, stb.);
(d) felügyeleti hatósággal és más szabályozó hatóságokkal és szervekkel.
Nemzetközi adattovábbítás harmadik (nem EGT) országokba
A Premio Travel jogosult az ügyfelek személyes adatait EGT kívüli országba továbbítani, amennyiben
A Premio Travel az utazási szerződés megkötése előtt tájékoztatja az utazót az EGT területén kívülre továbbított személyes adatai 2016/679/EU rendeletnek megfelelő védelméről.
Tájékoztatás kérése
Az utazó az alábbi kapcsolati pontokon keresztül kérhet tájékoztatást a Premio Travel által kezelt személyes adatairól:
e-mail cím:
telefon:
levélcím:
III. Az ügyfél, az utazó jogai
Az ügyfél hozzáférési jogai
Az ügyfél hozzáférhet a személyes adataihoz.
Az ügyfél írásban kérheti, hogy a Premio Travel tájékoztatást adjon arról, hogy személyes adatait az iroda kezeli-e.
A Premio Travel a tájékoztatást nem tagadhatja meg.
Az ügyfél tájékozódás joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Az ügyfél tájékozódási joga nem vonatkozik:
A Premio Travel a kérelmező ügyfél kérésére hozzáférést és másolatot biztosít a személyes adataihoz. Ha az ügyfél további/ismételt másolatot kér a személyes adatairól, a Premio Travel 1.000 Ft/adat, vagy tájékoztatás díjat számol fel, amelyet az ügyfél a tájékoztatás átadása/megküldése előtt köteles megfizetni a Premio Travel számlája alapján.
A helyesbítéshez való jog
Az ügyfél bármikor kérheti személyes adatainak helyesbítését.
A helyesbítési jog kizárólag az ügyfélre vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Nem terjed ki
A Premio Travel az ügyfél írásban benyújtott kérésének megfelelően javítja, kiegészíti vagy módosítja az ügyfél személyes adatát, és erről írásban tájékoztatja az ügyfelet.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A törléshez való jog
Az ügyfél kérheti személyes adatainak törlését.
A Premio Travel indokolatlan késedelem nélkül köteles törölni az ügyfél személyes adatait,amennyiben
azokat a Premio Travel kezeli és
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak törléséről tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a helyesbítésről nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
Az adatkezelés korlátozásához való jog
Az ügyfél kérheti a személyes adatai kezelésének korlátozását.
Az adatkezelés korlátozásának joga kizárólag az ügyfél személyes adataira vonatkozik.
A Premio Travel korlátozhatja az ügyfél személyes adatainak kezelését mindaddig, amíg ellenőrzi az ügyfél személyes adatainak helyességét, valódiságát amennyiben az ügyfél vitatja az adott adat(ok) pontosságát.
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha az ügyfél olyan adatok kezelésének korlátozását kéri, amelyek kezelése jogellenes, és az ügyfél ellenzi az ilyen adatok törlését.
A Premio Travel az ügyfél kérésére korlátozza személyes adatainak kezelését, amennyiben
A Premio Travel korlátozza az ügyfél személyes adatainak kezelését, ha
A Premio Travel az ügyfél személyes adatainak korlátozásáról tájékoztatja az ilyen személyes adatok címzettjeit.
A Premio Travel a korlátozásról nem köteles tájékoztatni az ügyfelet, illetve a címzetteket, ha az aránytalanul nagy terhet róna rá, vagy az ügyfél tájékoztatása lehetetlen.
A személyes adatok kezelésének korlátozása esetén a Premio Travel
A Premio Travel az ügyfél személyes adatait közvetlen üzletszerzésre nem használhatja fel.
Az adathordozhatósághoz való jog
Az ügyfél jogosult arra, hogy az általa a Premio Travel adatkezelésébe átadott személyes adatait írásban, kinyomtatott vagy más, olvasható formátumban megkapja.
Az ügyfél jogosult, hogy ezen személyes adatait másik adatkezelőnek átadja vagy továbbítsa/továbbítassa.
Az ügyfél adathordozhatósághoz való joga kizárólag a rá vonatkozó személyes adatokra terjed ki.
Panasz benyújtásához való jog
Amennyiben az ügyfél úgy véli, hogy személyes adatainak kezelésével kapcsolatban jogait megsértették, úgy az ügyfél vegye fel a kapcsolatot a Premio Travel megnevezett kapcsolattartójával.
Az ügyfél a Premio Travel adatkezelésével kapcsolatos panaszait közvetlenül bejelentheti a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.; telefon: +36 1 391 1400; fax: +36 1 391 1410; e-mail: [email protected]; weboldal: www.naih.hu), illetve eljárást indíthat a lakóhelye szerint illetékes bíróság előtt.